Nordic Percussion Group – Reactions

14 mars, 19:00 - 21:00

125kr – 175kr

I detta möte med fyra av Nordens i särklass bästa slagverkare, får man uppleva en unik visuell och musikalisk konsert. Upplevelsen av fantastiska klanger och en spelglädje av magisk art, berör på alla plan. De fyra musikerna bjuder helt och fullt på sig själva och levererar ett spännande, fint och mångfacetterat program. Med fokus på det melodiska slagverket bjuder kvartetten på ett svängigt, klangrikt och virtuost program med hög energi. NPG är en nystartad, kraftfull slagverksensemble med synnerligen välmeriterade slagverkare! Alla de fyra musikerna är av världsklass och arbetar som både musiker, tonsättare och eftertraktade pedagoger runt om i världen. Barn och ungdomar upp till 18 år gratis entré.

Medverkande:

Patrick Raab, Johan Bridger, David Hildebrandt och Morten Friis