Dan Larsson – Silver och jag. Konserten är fullbokad!

17 april, 19:00 - 21:00

FULLBOKAT!

1956 belönades Juan Ramón Jiménez med Nobelpriset i litteratur för sin ömsinta berättelse om den älskade åsnan Silver. Klarinettisten Dan Larsson presenterar nu sin unika och nyskapande versionav Silver och jag!

Han läser med inlevelse de sju korta kapitlen som för historien framåt och låter efter varje kapitel klarinettens toner ta vid. Berättaren, klarinetten, historiens jag-person och musiken – allt går i och ur vartannat och skapar en tät och gripande föreställning i ord och ton. Silvers öde lämnar ingen oberörd.

Dan Larsson har en Master of Fine Arts in Music från Musikhögskolan i Malmö, utbildad på
musikerlinjen med en pedagogisk fördjupning. Dan anställdes 1993 av Östgötamusiken i Linköping, dels som soloklarinettist och konsertmästare i Östgöta Blåsarsymfoniker dels som klarinettist i Crusellkvintetten. Förutom offentliga konserter på större scener bestod en stor del av tjänsten av framträdanden i skolor/förskolor och på särskilda boenden för äldre med musikprogram som också innehåller tydliga inslag av berättande och skådespeleri. Våren 2021 valde Dan att lämna Östgötamusiken för att på heltid kunna satsa på egna projekt som han brinner för. Vid sidan om sin tjänst på Östgötamusiken har Dan ofta anlitats som kammarmusiker och som solist med orkestrar och körer.

Delihallen serverar paella med räkor och kyckling från kl 18.00. Dryck beställes separat på Delihallen.
Pris: 375 kr/medlem, 425 kr/icke medlem

17 april