Carion Wind Quintet med CPH22 (COPENHAGEN 2022)

8 februari, 2023, 19:00 - 21:00

125kr – 175kr

Carion Wind Quintet med CPH22 (COPENHAGEN 2022)

Den prisbelönta dansk-lettiska ensemblen ger en verkligt unik och innovativ kammarmusikupplevelse till publiken. CARION fascinerar med sina noggrant koreograferade och dramatiserade framföranden av klassiska och moderna verk och lägger på så sätt en ny dimension till traditionella konsertevenemang.

Inga stolar. Inga notställ. Sättet Carion fyller scenen med musikaliskt och känslomässigt innehåll är något anmärkningsvärt. Carions fräscha inställning till kammarmusik har gett hyllade framträdanden på Europas mest prestigefyllda festivaler som Rheingau Festival, Kissinger Sommer, Beethovenfest Bonn, Bergen Festival och Louisiana Festival samt i Fjärran Östern.

Carion har släppt fem kritikerrosade inspelningar (cd spotify) inklusive fantastiska recensioner från Gramophone och BBC magazine, utmärkelser från dansk radio och bästa klassiska album 2015 på iTunes. Men ingenting kan jämföras med deras trendsättande musikvideor på Youtube som fort-sätter att generera visningar på totalt nära en miljon nu. Bara Ligeti-föreställningen har över 300.000.

Den närmaste framtiden kommer att medföra en ny inspelning med verk av Mozart och Hindemith samt de mest anmärkningsvärda föreställningarna, t.ex. Zurich Tonhalle (Schweiz) och fortsatt arbete med att expandera träblåsgenren.

Konsertpris: 125 kr/medlem eller 175 kr/ej medlem. Biljetter till konserterna kan köpas i Bokhandeln Laholm eller på nätet genom att klicka på knappen köp biljett samt vid entrén på konsertdagen i mån av plats.

8 februari, 2023
125kr – 175kr