Chiaroscuro Quartet – Kända och okända pärlor

10 april, 2022, 17:00 - 19:00

100 kr – 150 kr

Chiaroscuro Quartet bildades 2005 och denna internationella ensemble framför främst musik från de klassiska och tidiga romantiska perioderna på sensträngar och med tidstrogna stråkar. Kvartettens unika klang beskrevs av The Observer som ”en chock för öronen av bästa slag” och är hyllad av publik och kritiker över hela Europa. Chiaroscuro Quartet vann det tyska priset Förderpreis Deutschland-funk / Musikfest Bremen 2013 och fick ett av Tysklands mest prestigefyllda CD-pris, Preis der Deutschen Schallplattenkritik 2015. Sedan 2009 har Chiaroscuro Quartet varit artist-in-residence i Port-Royal-des-Champs utanför Paris. Programmet innehåller fantastiska verk av tonsättare som Joseph Haydn, Ludwig Van Beethoven och Franz Schubert och vi får också upptäcka Emilie Mayers enastående stråkkvartett.

Medverkande:

Alina Ibragimova, violin
Pablo Hernán Benedí, violin
Emilie Hörnlund, viola
Claire Thirion, cello

Foto: Agnese Blaubarde

Konsertpris: 100 kr/medlem eller 150 kr/ej medlem. Biljetter till konserterna kan köpas i Bokhandeln Laholm eller på nätet genom att klicka på knappen köp biljett samt vid entrén på konsertdagen.

10 april, 2022
100 kr – 150 kr