Filip Jers Quartet – ett unikum på den svenska musikscenen

9 mars, 2022, 19:00 - 21:00

Filip Jers Quartet är en jazzkvartett med munspel i spetsen som skapar en exklusiv ljudbild. Gruppen har ett samspel som både förtrollar och berör. Ni kommer att få ta del av kvartettens senaste repertoar som består av nyskapande tolkningar av klassiska musikstycken.

Filip Jers Quartet satsar framåt genom att gå tillbaka i musikhistorien och tolka musik av bland annat Frédéric Chopin, Camille Saint-Saëns, Pjotr Tjajkovskij och Johannes Brahms. Priser och utmärkelser har regnat över gruppen de senaste åren. År 2014 vann gruppen utmärkelsen ”Best Group” vid European Jazz Competition i Holland, år 2015 ”Årets Album Folkmusik” vid Manifestgalan och 2016 fick Filip Jers utmärkelsen ”Jazzkatten – Årets Musiker” av Sveriges Radio P2.

”Munspel, gitarr, bas och trummor skapar något tidlöst här och nu.” Smålandsposten

Lyssna på när Filip Jers Quartet framför G.F. Händels Lascia ch’io pianga

Medverkande

Filip Jers, munspel
Henrik Hallberg, gitarr
Vilhelm Bromander, kontrabas
Wille Alin, trummor

Foto: Lars Löfvendahl

Konsertpris: 100 kr/medlem eller 150 kr/ej medlem. Biljetter till konserterna kan köpas i Bokhandeln Laholm eller på nätet genom att klicka på knappen köp biljett samt vid entrén på konsertdagen.

9 mars, 2022
Webbplats: