Trio con Brio Copenhagen – INSTÄLLT PGA COVID 19

6 februari, 2022, 17:00 - 19:00

100 kr – 150 kr

Trio con Brio Copenhagen firade 2019 20-årsjubileum och formkurvan har varit stabil och hög! Till exempel skrev The Washington Post efter en konsert i Kennedy Center: ”De lysande historierna är sanna. Trio con Brio Copenhagen håller högsta klass på dagens musikscen”, medan The Gramophone helt enkelt säger: ”En av de bästa kammarmusikkonserterna som jag har upplevt.”

Trion bildades av de två koreanska systrarna Soo-Jin Hong och Soo-Kyung Hong och den danske pianisten Jens Elvekjær i Wien 1999 och utmärkte sig redan 2002 genom att vinna 1:a pris i DR ́s Chamber Music Competition och 1: a pris vid tyska ARD-Wettbewerb i München. Trions framgång fortsatte och de vann flera utmärkelser och tävlingar, som kulminerade i Kalichstein-Laredo-Robinson International Trio Award 2005. Denna utmärkelse gav dem ett antal konsertuppdrag i USA – och sedan dess har de framträtt på de mest prestigefyllda scenerna i världen, inklusive Carnegie Hall i New York, Concertgebouw i Amsterdam, Wigmore Hall i London, Pierre Boulez-Saal i Berlin och många fler. Flera ledande kompositörer har tillägnat verk åt trion, inklusive Per Nørgård, Bent Sørensen och Sven-David Sandström.

Trio con Brio Copenhagen spelade 2018 in samtliga Beethovens pianotrior. Den tredje och sista CD: n i samlingen släpptes 2019 och alla tre har fått utmärkta recensioner världen över.

www.trioconbrio.dk

Foto: Nikolaj Lund

Konsertpris: 100 kr/medlem eller 150 kr/ej medlem. Biljetter till konserterna kan köpas i Bokhandeln Laholm eller på nätet genom att klicka på knappen köp biljett samt vid entrén på konsertdagen.

Vaccinationsbevis krävs!

6 februari, 2022