Romeo & Juliakören – Julkonsert. Utsålda hus på Dramaten sedan 2005 och nu utsålt i Laholm!

8 december, 2021, 19:00 - 21:00

UTSÅLT i Laholm!

Garanterad julstämning utlovas när Romeo & Juliakören blåser liv i den traditionella julmusiken med sina sceniska tolkningar. Konserten ljuder av toner från medeltiden och renässansen och även julsånger från modern tid. Sångerna bär starka budskap och påminner om varför julen är vår största högtid. Romeo & Juliakören sveper in publiken i ett mjukt täcke av musik, kärlek, skratt och värme.

Tomtarna, Lucia och de tre vise männen får plats på scen men gör inte alltid som man tänkt sig. Julkonserten med kören har spelats för utsålda hus på Dramaten sedan 2005.

”Kören ger oss både välkända julmelodier och sådant som bryter sig in från oväntat håll. Julen kan inte anklagas för att vara minimalistisk, men Romeo & Juliakören hittar det eleganta i jul-traditionen, utan att mista stämningen. Som att dricka glögg ur ett champagneglas.” Gefle Dagblad

”Det är en av de bästa julkonserter jag har sett, med en kvalitet så mycket högre än hos de många plastiga paket som turnerar i landets konserthus under december. Julstämningen infinner sig direkt.” Arbetarbladet

Konsertpris: 100 kr/medlem eller 150 kr/ej medlem. Biljetter till konserterna kan köpas i Bokhandeln Laholm eller på nätet genom att klicka på knappen Köp biljett samt vid entrén på konsertdagen.

Du kan denna kväll gå på Delihallen före konserten och äta en ugnstekt laxfilé med saffranssås och rostad kulpotatis för 199 kr. Kom mellan kl. 17.00 och 17.30 (konserten börjar kl. 19.00). Du beställer och betalar själv önskad dryck på Delihallen. Maten bokas senast 2021-12-01 genom att du inbetalar 199 kr/person via Swish 1232242261 eller på Bankgiro 5112-0616. Du får supébiljett genom ett mail. Max 60 bokningar.

8 december, 2021
Webbplats: