Elin Rombo, Anders Kjellberg Nilsson & Sveinung Bjelland – Skiftande ljus

23 november, 2022, 19:00 - 21:00

125kr – 175kr

Elin Rombo, Anders Kjellberg Nilsson & Sveinung Bjelland – Skiftande ljus

Hovsångerskan Elin Rombo är en av de mest framgångsrika svenska sångerskorna idag. Hon sjunger på såväl operascener som med orkestrar runt om i Sverige och världen. Elin framträder också ofta som romanssångerska. Under senaste året har hon mottagit Lunds Studentsångförenings solistpris och Svenska Dagbladets Operapris.

Sveinung Bjelland är en av Norges högst aktade pianister, som uppskattas för sin klangrikedom och sitt gedigna musikerskap. Förutom sitt solospel musicerar han ofta tillsammans med Norges mest kända instrumentalister och sångare.

Anders Kjellberg Nilsson är en svensknorsk violinist och 1:e konsertmästare i Kungliga Hovkapellet. Han har uppträtt som solist med samtliga symfoniorkestrar i Norge och är även aktiv som spelande ledare i kammarorkestrar, vilket inneburit längre samarbeten med Kammerorchester Basel och Trondheimsolistene.

Konserten bjuder på ett varierat program med flertalet nordiska kompositörer. Trion musicerar i olika konstellationer under konserten, där de tre instrumenten tar soloplatsen växelvis. De äkta makarna Elin Rombo och Anders Kjellberg Nilsson spelar ofta tillsammans och har nu den stora glädjen att också få musicera tillsammans med Sveinung Bjelland. De brinner alla tre för kammarmusiken och vill med dessa verk och romanser ta publiken in i en magisk värld.

Medverkande

Elin Rombo (sopran), Sveinung Bjelland (piano), Anders Kjellberg Nilsson (violin).

Fotografer:
Elin Rombo: Peter Knutson
Anders Kjellberg Nilsson: Andreas E. Nygjerd
Sveinung Bjelland: okänd

Konsertpris: 125 kr/medlem eller 175 kr/ej medlem. Biljetter till konserterna kan köpas i Bokhandeln Laholm eller på nätet genom att klicka på knappen köp biljett samt vid entrén på konsertdagen i mån av plats.

23 november, 2022
125kr – 175kr