Hans Pålsson & Göran Söllscher – AERIAL ROOTS – Inställd konsert pga Covid -19

14 februari, 2021, 17:00 - 19:00

Konserten inställd pga Covid – 19

Få är så aktade inom den svenska konstmusiken som Hans Pålsson och Göran Söllscher. Nu strålar de samman i ett unikt samarbete där gitarren och pianot klingar sida vid sida och var för sig. Programmet sträcker sig från J S Bach, via Boccherini, Beethoven och Manuel María Ponce, till nyare tongångar av Daniel Börtz och ett rykande färskt uruppförande av Ylva Fred, som 2019 tilldelades Sten Bromans Tonsättar-stipendium.

Begränsning med högst 80 personer i publiken gäller. För att du som gäst ska känna dig trygg vill vi även vara tydliga med hur vi förhåller oss och vilka rutiner vi har infört under den rådande coronasituationen. Aulan på Osbeck har mer än 300 platser och vi kan sitta glest med stort avstånd till varandra. Alla besökare ombeds sprita sina händer vid ankomst och handsprit kommer att finnas på flera olika platser i lokalen. Vi ses snart!

Konsertpris: 100 kr/medlem eller 150 kr/ej medlem. Biljetter till konserterna kan köpas i Bokhandeln Laholm eller genom att klicka på knappen köp biljett samt vid entrén på konsertdagen.

14 februari, 2021

Aulan Osbeck, Campus Laholm