Musica Vitae – Kända och okända verk av mästare – Inställd konsert pga Covid -19

18 april, 2021, 17:00 - 19:00

Konserten inställd pga Covid – 19

Från hösten 2020 blir världsviolinisten Benjamin Schmid ny konstnärlig ledare för Musica Vitae. Tillsammans med Benjamin Schmid framförs den klassiska musikens mest älskade stycken, denna gång Tjajkovskijs Serenad för stråkar. Vid sidan av detta spelas musik av ytterligare två mästare, Mendelssohn och Mozart, men i deras fall är det lite mer okända verk; Mendelssohns dubbelkonsert och Mozarts ofullbordade konsert för violin och piano.

Konsertpris: 100 kr/medlem eller 150 kr/ej medlem. Biljetter till konserterna kan köpas i Bokhandeln Laholm eller genom att klicka på knappen köp biljett samt vid entrén på konsertdagen.

18 april, 2021