Concerto Copenhagen – En full palett av affekter i barockskrud

3 oktober, 2021, 17:00 - 19:00

2021 firar Concerto Copenhagen sin tillblivelse 1991, och med detta jubileumsprogram bjuds publiken på verk som haft speciell betydelse under åren som gått. Minnesvärda exempel är: Telemanns dråpliga Don Quijotesuite, det verk som frambringat mest skratt och ovationer genom åren. Bachs konsert för oboe och violin, som i CoCo:s tolkning korats till ”bästa inspelning” av engelska BBC. Antonio Vivaldis sprudlande sinfonia La Sena Festiggiante, som celebrerar CoCo:s flitigaste gästdirigent Alfredo Bernardinis första konsert. Och mycket annat!

Det blir varierad kost för alla sinnesstämningar, från hårresande preston till stillsam meditation, från vackraste vackra till dråpliga dissonanser och från livsbejakande glädje till hjärtesorg. ”En av de bästa ensemblerna för tidig musik målar en färggrant blomstrande, hemlighetsfull och dessutom ständigt dansant hänryckande barockbild.” Die Welt.

Fredrik From, violin och ledning
Antoine Torunczyk, oboe
Concerto Copenhagen (totalt 12 musiker)

Konsertpris: 100 kr/medlem eller 150 kr/ej medlem. Biljetter till konserterna kan köpas i Bokhandeln Laholm eller på nätet genom att klicka på knappen köp biljett samt vid entrén på konsertdagen.

3 oktober, 2021
Webbplats: