Johny Carlsson & the MegaBones

22 september, 15:00 - 17:00

Kr150 – Kr200

Skivbolaget NAXOS släpper den 22 september 2024, ett dubbelalbum (en CD med amerikansk besättning och en CD med svenska musiker) på sin jazz label Prophone. Laholms Konsertförening inleder således säsongen med en unik releasekonsert med Johny Carlsson & the MegaBones.

Johny, som bor i Skummeslövsstrand, har komponerat och arrangerat samtliga 26 spår på detta dubbelalbum. Den ”svenska besättningen”, några av Västsveriges främsta jazzmusikanter, kommer att ge vår publik en fantastisk, musikalisk upplevelse en trombonensemble kan utnyttjas ”till bristningsgränsen” – allt till musikglädjens fromma
Pris: 150 kr/medlem, 200 kr/icke medlem. Barn o Ungdom under 18 år GRATIS, men biljett måste bokas till barn och ungdomar då alla platser är numrerade.

22 september
Kr150 – Kr200