Musica Vitae och Amalie Stalheim, cello

9 februari, 2025, 16:00 - 18:00

Kr150 – Kr200

Musica Vitae och Amalie Stalheim, cello

Den norsk-svenska supercellisten Amalie Stalheim är välkänd för Musica Vitaes publik, både som medverkande musiker och solist. Trots sin låga ålder har hon redan hunnit samarbeta med några av världens främsta tonsättare. Här kommer hon åter till orkestern i en konsert med verk av bland annat den unga bulgariska tonsättaren Dobrinka Tabakova.

Kammarorkestern Musica Vitae

Med stringent elegans hanterar stråkmusikerna konstmusikens alla världar. Här ryms barock och romantik likväl som modernism och samtida musik från olika genrer. 2017 svarade Musica Vitae för musiken vid Nobelprisbanketten och en av orkesterns senaste skivor grammisnominerades 2019. Musica Vitae framträder på små och stora scener i Sverige och utomlands. Internationellt har orkestern välkomnats varmt i bland annat Kina, USA, Grekland, Schweiz, Tyskland ochSpanien. Hösten 2018 gjorde orkestern en bejublad turné till Japan och säsongen 2019/2020 firade orkestern sitt 40-årsjubileum.

Pris: 150 kr/medlem, 200 kr/icke medlem. Barn o Ungdom under 18 år GRATIS, men biljett måste bokas till barn och ungdomar då alla platser är numrerade.

9 februari, 2025
Kr150 – Kr200