Oskar Stenmark Kvartett – Jazz på Rättviksmål

28 oktober, 2020, 19:00 - 20:45

FULLBOKAD! (publikbegräsning till 50)

Oskar Stenmark (blås), Henrik Magnusson (piano), Thomas Markusson (bas) och Johan Birgenius (trummor). Oskar är tionde generationens spelman och jobbar aktivt med att föra vidare traditionen från sina förfäder i Gärdebyn, Rättvik. Oskars farmor, Elsie Börjes, växte upp i Gärdebyn med spelmanstraditionen från hennes far och farbror, Hans och Olle Börjes. De var båda riksspelmän och väldigt eftertraktade på bröllop, fester och andra högtider. Kvartetten tolkar dessa melodier med nutida influ­enser och improvisation som för tankarna till alltid återkommande klassikern ”Jazz på Svenska.”

Konsertpris: 100 kr/medlem och 150 kr/icke medlem. Biljetter till konserterna kan köpas i Bokhandeln Laholm eller genom att klicka på knappen köp biljett samt vid entrén på konsertdagen.

28 oktober, 2020

Aulan Osbeck, Campus Laholm