Kristin Korb Trio med Magnus Hjorth (piano) och Snorre Kirk (trummor)

18 oktober, 2020, 17:00 - 19:00

FULLBOKAD! (publikbegräsning till 50)

Äntligen får vi besök av den sjungande basisten Kristin Korb! Kristin kommer från USA:s västkust och tog sin ”Master in classical bass Performance” vid University of California, San Diego. Där inspirerades hon att börja sjunga och spela bas samtidigt. Hon studerade även för legendariske jazzbasisten Ray Brown och skivdebuterade med hans trio 1996.

Sedan kärleken fört henne till Danmark 2011 har hon snabbt etablerat sig i Europa. Hennes framträdande präglas av virtuositet, värme, närvaro, lekfullhet och hon kryddar ofta musiken med humoristiska berättelser. Tillsammans med sina suveräna medmusiker, Laholmsfödde pianisten Magnus Hjorth och slagverkaren Snorre Kirk samt som gästartist saxofonisten Karl-Martin Almqvist bjuder hon på en rad pärlor ur den amerikanska sångboken och eget material.

Konsertpris: 100 kr/medlem och 150 kr/icke medlem. Biljetter till konserterna kan köpas i Bokhandeln Laholm eller genom att klicka på knappen köp biljett samt vid entrén på konsertdagen.

18 oktober, 2020

Aulan Osbeck, Campus Laholm