Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Royal Wind Quintet Stockholm – Blåskvintetten genom tre sekler

9 september, 2020, 19:00 - 21:00

FULLBOKAD! (publikbegräsning till 50)

Franskt och nordiskt med fem av Sveriges finaste solister. Klangvärlden i en träblåskvintett är något utver det vanliga. Och som Carl Nielsen har sagt om sättningen: ”Det är fem instrument som samtalar med varandra.” Royal Wind Quintet Stockholm består av några av de bästa träblåsarna i landet. Alla är stämledare i Hovkapellet respektive Radioorkestern i Stockholm. De har spelat som kvintett sedan 2005 med internationella turnéer, uruppföranden och har hunnit med 60-talet konserter på scener runt om i hela Europa.

Konsertpris: 100 kr/medlem och 150 kr/icke medlem. Biljetter till konserterna kan köpas i Bokhandeln Laholm eller genom att klicka på knappen köp biljett samt vid entrén på konsertdagen.

Datum:
9 september, 2020